عجیب ترین فرودگاه های جهان


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

 

 

  عجیب ترین فرودگاه های جهان 

 

 

فرودگاهی که باند پروازش ازوسط خیابان می گذرد

هواپيمایی جبل الطارق دارای عجیب ترین فرودگاه جهان است .باند فرودگاه جبل الطارق از میان خیابان اصلی شهر عبور می کند و به  همین دلیل هم برای هر فرود یا بلند شدن هواپیماها می بایست این خیابان بسته شود.

  تصاویر زیر ، تنها چهار راه جهان را نشان می دهند که در یک مسیر هواپیماها و در مسیر متقاطع ، اتومبیل ها تردد می کنند و چراغ راهنمایی هم مشخص می کند که الان نوبت هواپیماهاست یا اتومبیل ها؟!

 

 


  فرودگاه کاتالینا 

این فرودگاه که یک فرودگاه شخصی محسوب می‌شود در شهر کالیفرنیای کشور آمریکا قرار دارد. هواپیماها برای استفاده از این فرودگاه ملزم به پرداخت مبلغ تعیین‌شده هستند. فرودگاه دارای باند پرواز کوچکی است و همچنین برج مراقبت آن یک ساختمان ۴ طبقه معمولی است.

در کنار این موارد، باران‌های سیل‌آسای منطقه را نیز اضافه کنید تا دلیل قرار گرفتن فرودگاه کاتالینا را در این فهرست بدانید.

 

 

      فرودگاه گوستاو سوم

هشدار به مسافران منطقه کارائیب و آمریکای مرکزی! باز هم فرودگاه خطرناک و باز هم حوزه کارائیب و این بار متعلق به سوئد! رده دوم خطرناک‌ترین فرودگاه‌های جهان در اختیار فرودگاه گوستاو دوم که به نام فرودگاه سنت بارتلمی نیز شناخته می‌شود، قرار دارد.

این فرودگاه در نزدیکی روستای سنت جین و در جزیره سنت بارتلمی ساخته شده است. باند پرواز فرودگاه بسیار کوتاه است و انتهای آن با شیب ملایمی به ساحل شنا ختم می‌شود! یعنی اگر خلبان نتواند در فاصله مشخص شده، هواپیما را از زمین بلند کند، همراه سایر مسافران وارد دریاشده و آب‌تنی خواهد کرد! اگر هم در این باند فرود می‌آیید بد نیست بدانید طراحی خطرناک این فرودگاه به گونه‌ای است که پس از نشستن باید از شیب تپه مانند باند بالا رفته و در انتهای تپه به سایر هواپیماهای موجود در باند ملحق شوید! در انتهای باند ساحل شنای عمومی تنها با چند تابلوی هشداردهنده از باند فرود جدا می‌شود.

  

فرودگاه پرنس جولیان

این فرودگاه که به نام فرودگاه سنت مارتین نیز شناخته می‌شود در جزیره سنت مارتین در دریای کارائیب قرار دارد و به‌رغم پر خطر بودن یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های حوزه کارائیب به شمار می‌رود؛ اما چه چیزی این فرودگاه را در بین خطرناک‌ترین فرودگاه‌های جهان قرار داده است؟ در واقع این فرودگاه برای هواپیماهای کوچک و متوسط طراحی و ساخته شده است، اما امروزه هواپیماهای غول‌پیکر مانند بوئینگ ۷۴۷ و ایرباس آ ۳۴۰ روی آن فرود می‌آیند.

  از این گذشته این فرودگاه در فاصله بسیار نزدیک با ساحل دریا قرار دارد و عجیب این‌که این ساحل کاربرد تفریحی داشته و همواره مملو از گردشگران و مسافرانی است که در دریا شنا کرده و در ساحل حمام آفتاب می‌گیرند.

 

در بین مردم محلی این منطقه به شوخی درباره این فرودگاه گفته می‌شود که اگر شما در کنار ساحل مشغول آفتاب گرفتن باشید شانس تماس با چرخ‌های یک هواپیما را که با فاصله کمی از بالای سرتان عبور می‌کند، خواهید داشت.

 

  فرودگاه سیتکا راکی

این فرودگاه که در آلاسکا و نزدیک به قطب شمال قرار دارد دارای باند پروازی احاطه‌شده توسط آب است. علاوه بر این آب و هوای منطقه کاملا غیرقابل پیش‌بینی بوده و خطر دیگری که هواپیماها را تهدید می‌کند، امکان انتقال سنگ‌ها به وسیله آب باران به داخل باند است.

 

دسته‌های بزرگ پرندگان که در این منطقه زندگی می‌کنند همواره خطری بالقوه برای هواپیما‌ها محسوب می‌شوند و کنار همه این موارد بادهای شدید و دائمی منطقه را اضافه کنید تا به دلیل قرار داشتن این فرودگاه در چهارمین رتبه فرودگاه‌های پر خطر دنیا پی‌ببرید. 

نکته جالب در مورد این فرودگاه این است که کسی نمی‌داند چرا با توجه به این ویژگی‌های طبیعی و مشکلات فنی در این محل فرودگاه ساخته شده است و به چه دلیل هنوز از این فرودگاه استفاده می‌شود.

 

 

  فرودگاه کورچوال

این فرودگاه خصوصی در کشور فرانسه قرار دارد و طول باند آن تنها ۱۷۲۲‌فوت یعنی چیزی حدود ۵۳۸ متر است.

خلبانانی که در این باند فرود می‌آیند باید بسیار ورزیده و ماهر باشند زیرا انتهای باند باید هواپیما را ۹۰‌درجه بچرخانند و در مسیر باند نگه دارند. حرکت در این باند نیازمند مهارت و شجاعت بسیاری است زیرا وجود باد‌های شدید و همچنین یخ‌زدگی باند در فصل زمستان به همراه شیب ۱۸٫۵ درصدی زمین، عاقبت فرود در این باند را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند.

    

      فرودگاه ژوانکو

این فرودگاه در جزیره سابا واقع در خلیج مکزیک در آمریکای مرکزی که متعلق به کشور هلند است، قرار دارد. از مشکلاتی که خلبانان برای فرود بدون خطر در باند این فرودگاه با آن روبه‌رو هستند، وزش بادهای دائمی با سرعت زیاد و همچنین کوتاه بودن طول باند فرود است که تنها حدود ۴۱۰ متر درازا دارد. مشکل اصلی اینجاست در صورتی که خلبان قادر به توقف هواپیما در این مسیر کوتاه نباشد، هواپیما با صخره‌های انتهای باند برخورد می‌کند.برخلاف آنچه در مورد خطرناک بودن این فرودگاه گفته می‌شود و آن را در دهمین رتبه فهرست فرودگاه‌های خطرناک جهان قرار داده است، خوشبختانه تاکنون هیچ سانحه‌ای در این فرودگاه گزارش نشده است.

 

      فرودگاه لاگاردیا   

این فرودگاه در شمالی‌ترین بخش شهر نیویورک قرار دارد و باند پرواز آن در اسکله‌ای فرو رفته در آب‌های دریا ساخته شده است. تردد در این فرودگاه همواره برای خلبانان و مسافران آن هیجان‌انگیز بوده و تنها تصور فرود آمدن در باندی که میان دریا پیش رفته، ترسناک است چه رسد به این که خلبانان مجبور هستند به دلیل قرار گرفتن فرودگاه در منطقه شهری و همچنین به دلیل وجود تعداد زیادی آسمانخراش با زاویه و سرعت بیشتر از حد معمولی اوج گرفته و همچنین هنگام فرود، هواپیما را تقریبا به حالت شیرجه به سمت باند هدایت کنند.

انتهای این فرود هیجان‌انگیز، چرخش یکباره هواپیما انتهای باند به دلیل کوتاه بودن باند است که این فرودگاه را در رده هفتم خطرناک‌ترین فرودگاه‌های دنیا قرار داده است.

 

    فرودگاه تنژینگ هیلاری 

 

واقعا ترسناک است کوهستانی بزرگ با هزاران متر ارتفاع، باند فرود هواپیمای شما باشد. فرودگاه تنژینگ هیلاری تنها فرودگاه شهر کوچک لوکلا در شرق کشور نپال است. 
در واقع این باند پرواز در ارتفاعی برابر با ‌2900 متر بالاتر از سطح دریا ساخته شده است. نام این فرودگاه برگرفته از ادموند هیلاری یعنی اولین فاتح قله اورست است و دولت نپال سال ۲۰۰۸ به منظور بزرگداشت این فرد، نام فرودگاه را تغییر داد.

 اگر از علاقه‌مندان کوهنوردی هستید و قصد سفر به قله اورست را دارید باید به اطلاعتان برسانیم شما باید ابتدا به شهر لوکلا سفر کنید و سپس راهی قله اورست شوید. بیشتر کوهنوردانی که به اورست رفته‌اند تجربه فرود در این فرودگاه را دارند.

 

فرودگاه بین‌المللی بارا

 

فرودگاه بارا تنها فرودگاهی در جهان است که شما در ساحل و باند فرودی که روی شن‌های دریا ساخته شده است، فرود می‌آیید. این فرودگاه در سواحل جزیره بارا در کشور اسکاتلند ساخته شده و باند آن را به دلیل شرایط آب و هوایی و در مجاورت آب دریا و شن‌های ساحل قرار داشتن، به صورت روزانه با پودر لباسشویی می‌شویند.

 مسافرانی که تجربه فرود آمدن در این فرودگاه پس از غروب خورشید را دارند نیز با منظره‌ای شگفت‌آور رو‌به‌رو خواهند شد، زیرا در ساعات پس از غروب تعداد زیادی اتوموبیل با چراغ‌های خود نور باند فرود را تامین می‌کنند!

 

    فرودگاه تونکونتین

موجود در این فهرست در کشور هندوراس در قاره آمریکا قرار دارد. در مورد این فرودگاه و میزان هیجان‌انگیز و البته پرخطر بودن آن کافی است بگوییم بهتر است هر تجربه‌ای را که در مورد کوهنوردی و پرش از ارتفاع دارید، فراموش کنید.

تقریبا شجاع‌ترین آدم‌ها وقتی می‌بینند خبری از فرودگاه و باند پرواز نیست ولی هواپیما به سمت کوهستان صخره‌ای که زیر پاهایتان قرار دارد شیرجه می‌زند، نفسشان را در سینه حبس می‌کنند.

 

دقیقا در آخرین دقیقه که شما به زمین بسیار نزدیک‌شده و حتم دارید تا لحظاتی دیگر سقوط می‌کنید، خلبان هواپیما را با زاویه‌ای ۴۵ درجه چرخانده و تازه شما باند فرود را خواهید دید. در واقع این فرودگاه در میان دره‌ای کاسه مانند ساخته شده است.

 متاسفانه میزان سوانح هوایی که سالانه در این فرودگاه رخ می‌دهد بسیار بالا بوده و به همین دلیل می‌توان این فرودگاه را خطرناک‌ترین فرودگاه جهان دانست.

 


 از شما عزیزان دعوت می کنم از وبلاگ گستره که حاوی مطالب و  تصاویرزیبایی است با کلیک بر روی لینک زیر بازدید کنید:        gostare.loxblog.com         

  


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 1:47 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت